Absurdní bankovní poplatky

Každoroční soutěž o nejabsurdnější poplatek je jednou z nejvíce mediálně sledovaných bankovních informací. Jde o velice užitečný nástroj, který poukazuje na nesmyslnost, v jaké naše banky stále fungují. České banky totiž žijí v systému devadesátých let, kdy si mohly diktovat své sazby a nikoho to moc nezajímalo. Nebyla alternativa, nebyla jiná možnost. Nyní se situace obrací, ale velké banky stále drží politiku poplatků a často nesmyslných poplatků. V soutěži o nejabsurdnější bankovní poplatek tak stále lze najít celou řadu opravdových perliček.

Proč to banky dělaly

Banky museli v začátku devadesátých let získat dostatek kapitálu na provoz a potřebovaly udržet ziskovost. Jedinou šancí bylo zavést poplatky. Z těchto poplatků se pak platila honosná sídla bank, kamenné pobočky a jejich vybavení a samozřejmě úřednický aparát. Dnes jsou ale pobočky postaveny, banky vybaveny a poplatky přesto přetrvávají. A co navíc, často i rostou. Pro české klienty to však nic neznamená a dál prostě platí za vedení účtu a další transakce peníze, ačkoliv by nemusely.

Nová doba snad banky změní

Nová doba, tedy moderní doba bankovnictví snad rozhýbe strnulý český bankovní trh. Jde o to, že velcí hráči nemají důvod cokoliv měnit, jelikož jejich klienti zkrátka neodcházejí za levnější alternativou. Důchodci či starší občané prostě nechtějí měnit banku s tím i trvalé příkazy a SIPO. Pohodlnější pro ně je zůstat u své banky, nic neřešit a dál platit poplatky za všechny možné transakce a vedení účtu. Nové banky ale přicházejí s novinkami, bezpoplatkovým bankovnictvím a moderním způsobem komunikace. Moderní technologie, především internet a mobilní telefony dávají dnešnímu bankovnictví úplně jiný nádech a menší moderní banky dokážou právě zde klientům šetřit peníze.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *